باغ گیاهشناسی آموزشگاه علوم مسکو، یکی از بزرگ ترین باغ های اروپا (طراحی ویلا دوبلکس مدرن)

به گزارش ایران عکس، باغ گیاهشناسی آموزشگاه علوم | Botanical Garden of the Academy of Sciences در مسکو

باغ گیاهشناسی آموزشگاه علوم مسکو یکی از بزرگ ترین باغ های گیاهشناسی دنیاست، باغی که در سال 1945 افتتاح شده و حدود 21 هزار گونه از گیاهان را در خود جای داده است که خیلی از آن ها بومی روسیه هستند. یکی از ویژگی های منحصربفرد این باغ این است که گیاهان مطابق با ناحیه جغرافی شان طبقه بندی شده اند و علاقمندان به گل و گیاه می توانند به راحتی از گیاهان مورد علاقه خود تماشا نمایند. در این باغ شانس بازدید از گل ها و گیاهانی نادر و مجذوب کننده را دارید و می توانید در محیطی سرسبز و آرامش بخش گشت و گذار کنید. اگر می خواهید با باغ گیاهشناسی مسکو بیشتر آشنا شوید در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید.

باغ گیاهشناسی آموزشگاه علوم مسکو، یکی از بزرگ ترین باغ های اروپا (طراحی ویلا دوبلکس مدرن)

جهت دریافت خدمات طراحی ویلا دوبلکس مدرن با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

کل کشور روسیه 80 و مسکو 5 باغ گیاهشناسی دارد که در میان آن ها باغ گیاهشناسی آموزشگاه علوم (Botanical Garden of the Academy of Sciences) یکی از بزرگ ترین ها و البته مجذوب نماینده ترین باغ هاست و مثل تکه ای از بهشت است که در وسط مسکو سبز شده تا ساعاتی با فرار از شلوغی و هیاهوی مرکز مسکو به آرامش برسید و گل های نادر و گیاهان بومی ببینید. در این باغ آزمایش های زیادی هم بر روی گونه ها و زیر گونه های ارزشمند تازه صورت می گیرد و تحقیقات زیادی بر روی معرفی و پرورش گیاهان انجام می گردد برای همین است که صدها گیاه از دیگر قاره ها هم در این باغ پرورش پیدا می نمایند.

فضای آرامش بخش این پارک مدتی شنا را از شلوغ های شهر مسکو دور می نماید و به آغوش طبیعت می برد. جاذبه های زیادی در پارک برای گشت و گذار هست که هر کدام مجذوب نمایندهیت های خاص خودشان را دارند. باغ گیاهشناسی آموزشگاه علوم مسکو اولین بار در سال 1945 افتتاح شد اما این نقطه از مسکو تاریخچه ای طولانی در گیاهشناسی دارد. در قرن 17 در نزدیکی این باغ، باغی پر از گیاهان دارویی درست شد تا درمانی برای انواع بیماری ها باشند. این باغ که به باغ اپتکارسکی معروف است بعدها برای انجام کارهای تحقیقانی بیشتر به دانشگاه مسکو بخشیده شد و امروز یکی دیگر از باغ های گیاهشناسی شهر مسکو است.

باغ گیاهشناسی آموزشگاه علوم با 360 هکتار مدت هاست که مرکزی تحقیقاتی برای گیاهشناسان تازه کار است. این باغ جاذبه های زیادی دارد که بازدید از هر کدام از آن ها جهانیی فرق دارد، بازدید از جاذبه هایی مثل باغ ژاپنی، گلخانه و … هزینه ورودی دارد اما بازدید از دیگر قسمت های پارک رایگان است.

این باغ گیاهشناسی نمایشگاهی با حدود 25 هزار گونه از گیاهان مختلف است که از نقاط مختلف جهان جمع آوری شده اند، باغ همچینین یک آزمایشگاه تحبقیاتی و علمی هم دارد که باغی کامل را به وجود آورده است. قسمت های مختلف این باغ گیاهشناسی را در زیر معرفی می کنیم:

  • باغ رز با بیش از 20 هزار گل

باغی پر از رزهای رنگارنگ که در همان لحظه ورود از عطر گل هایش هوش از سرتان می رود و دلتان نمی خواهد حالا حالاها این محل را ترک کنید. این قسمت از باغ آنقدر مجذوب نماینده است که بیشتر گردشگران حدود یک ساعت را در میان رزهای این باغ می گذارند. بدون شک یکی از مجذوب نماینده ترین قسمت های این باغ، باغ رز است، باغی که با 2500 گونه از گل رز به زیباترینی شکل ممکن تزئین شده و به خصوص در اواخر بهار جایی عالی برای گشت و گذار است. یکی از مجذوب نماینده ترین گونه های رز این باغ، رز سبز بنگالی است که گردشگران زیادی از آن تماشا می نمایند و در کنار این گل نادر و کمیاب سلفی های مجذوب نماینده می اندازند.

  • جنگل بلوط

اینجا پر از درختان بلوطی است که سن میانه آن ها از 100 سال بیشتر است. در ماه های سرد، درختان بلوط پوشیده از برف هستند و پیاده روی در مسیرهای برفی باغ گشت و گذاری لذت بخش را برایتان به ارمغان می آورد. در میان دشت های باغ سنجاب های زیادی را می بینید که از درختان بلوط بالا می فرایند و حال و هوای خاصی به باغ داده اند. بدون شک بیشه بلوط و خانه های سنجاب هایش یکی از مجذوب نماینده ترین بخش های این باغ گیاهشناسی است.

  • گلخانه ای با بیش از 5 هزار متر مربع

اگر می خواهید برای ساعاتی از سرمای زمستان روسیه فرار کنید به نارجستان باغ بروید که در محفظه ای شیشه ای قرار گرفته است و زیستگاه انواع و اقسام گیاهان استوایی و نیمه استوایی است. در این گلخانه که در تمام روزهای سال باز است ارکیده و گیاهان گوشت خوار در محیطی گرم پرورش پیدا می نمایند. در اینجا گونه های ظریفی از گیاهان را می بینید که وجود آن ها در آب و هوای سرد روسیه تعجب برانگیز است!

  • باغ ژاپنی

این باغ گیاهشناسی 360 هکتاری متعلق به آموزشگاه علمی روسیه است و در هر فصلی می توانید برای لذت بردن از طبیعت به آنجا بروید. در پاییز وقتی رنگ برگ درختان تغییر می نماید با 30 روبل سری به باغ ژاپنی بزنید که واقعا ارزش بازدید دارد. در این باغ آلاچیق هایی هست که کاملا به سبک و سیاق ژاپنی طراحی شده اند و می توانید در کنار آن ها بنشینید و از آرامش اطراف و تماشای پل های سنگی و حوضچه ها لذت ببرید. باغ ژاپنی در زمستان بسته است و فقط در ماه های گرم سال شانس بازدید از آن را دارید.

منبع: expedia.co.uk

منبع: الی گشت
انتشار: 12 شهریور 1401 بروزرسانی: 12 شهریور 1401 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 2131

به "باغ گیاهشناسی آموزشگاه علوم مسکو، یکی از بزرگ ترین باغ های اروپا (طراحی ویلا دوبلکس مدرن)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باغ گیاهشناسی آموزشگاه علوم مسکو، یکی از بزرگ ترین باغ های اروپا (طراحی ویلا دوبلکس مدرن)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید