برترین رستوران ها و جاهای دیدنی تبریز

به گزارش ایران عکس، تنوع زیاد غذاهای تبریز باعث می گردد دلتان بخواهد حداقل یکی از آن ها را بلد باشید و هنگام سفر یکی از آن ها را امتحان کنید.

برترین رستوران ها و جاهای دیدنی تبریز

تبریزی ها آدم های باسلیقه ای هستند. غذاهایی هم که درست می نمایند هم خوشمزه اند و هم خوش رنگ و لعاب. تقریبا هر سلیقه غذایی داشته باشید، غذاهای تبریز را می پسندید. اگر برای سفر شهر تبریز را انتخاب کردید بد نیست تا علاوه بر جاهای تماشای آن سری هم به برترین رستوران های تبریز بزنید و غذاهای مختلف آنجا را امتحان کنید. با خبرنگاران همراه باشید.

برترین رستوران های تبریز

رستوران سنتی برکه

باغ رستوران برکه ظرفیت 280 نفر مهمان دارد. فضای آرامش بخش و زیبا دارد اما حواستان باشد که رستوران خیلی شلوغی است و برای ورود به آن کمی معطلی خواهید داشت. خصوصا روزهای آدینه که رستوران پر می گردد.

همان طور که از نام این رستوران پیداست، یک برکه در وسط رستوران قرار گرفته است. وجود درختان استوایی مثل درخت موز در این رستوران خیلی جالب و ویژه است.

سبک آشپزی این رستوران هم سنتی است؛ پس می توانید غذاهای تبریزی مورد پسندتان را اینجا پیدا کنید.

رستوران گازماخ؛ سرو تمام غذاها با ته دیگ

گازماخ در فارسی به معنی ته دیگ است. در منوی این رستوران برخی از غذاهای محلی مثل خورشت هویج و کباب تابه ای تبریزی وجود دارد. اما چند مورد فست فود هم دارند. نکته خوشمزه این رستوران این است که با تمام غذاهایشان به شما ته دیگ می دهند.

رستوران سنتی و باغ آنا

در کمربندی سردرود رستوران های زیادی می بینید. در این رستوران شیک هم می توانید غذاهای سنتی تبریز مثل آبگوشت و کوفته تبریزی لذیذ را نوش جان کنید. بعد از خوردن غذا از باغ آنا و باغ های اطراف سردرود تماشا کنید تا روحتان تازه گردد.

جاهای تماشای تبریز

مرکز تجارت جهانی تبریز

هیچ چیزی مثل گردش و راه رفتن بعد از یک غذای خوشمزه نمی چسبد. توصیه می کنیم اگر به رستوران گازماخ رفتید، سری به مرکز تجارت جهانی تبریز بزنید. یک برج 37 طبقه که بلندترین برج تجاری ایران به شمار می آید. مطمئنا از مراکز خرید فراوان و تماشای های داخل برج لذت خواهید برد.

باغ سازمان پارک های شهرداری

اگر هم گذرتان به رستوران آنا افتاد، می توانید به باغ سازمان پارک های شهرداری تبریز سر بزنید که فقط کمی با آنجا فاصله دارد. باغ سازمان پارک های شهرداری تبریز یکی از خوش آب وهواترین و لذت بخش ترین باغ های گیاهی تبریز است و برترین گزینه برای استراحت بعد از یک غذای خوشمزه به شمار می رود.

استراحتگاه های مبله تبریز

با همه این اوصاف بعد از خوردن غذایی خوشمزه و استراحت، احتمالا دیگر وقت خوابیدن شما رسیده باشد، پس شاید بهتر باشد در همان نزدیکی ها بروید و با اجاره آپارتمان مبله، اندکی بیشتر در این شهر خونگرم و زیبا بمانید و غذاها و تماشای های بی خاتمه این شهر را بیشتر تجربه کنید. اگر به گردشگری در ایران علاقه دارید، راهنمای کامل سفر به مشهد را بخوانید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب راهنمای سفر به گیلان در تعطیلات را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 22 مرداد 1401 بروزرسانی: 22 مرداد 1401 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 2119

به "برترین رستوران ها و جاهای دیدنی تبریز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین رستوران ها و جاهای دیدنی تبریز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید